Proč se vám nedaří usnout? Vyvarujte se těmto činnostem

Také se potýkáte s tím, že se vám nedaří v poslední době usnout? Připravili jsme si pro vás čtyři zajímavosti, díky kterým možná zjistíte, proč se vám spánek stále nedaří navodit. 1. Používání prášků na spaní Může to znít jako paradox, ale prášky na spaní opravdu mohou nést následky za špatné usínání. Zkrátka, kvalita spánku…

Také se potýkáte s tím, že se vám nedaří v poslední době usnout? Připravili jsme si pro vás čtyři zajímavosti, díky kterým možná zjistíte, proč se vám spánek stále nedaří navodit.

1. Používání prášků na spaní

Může to znít jako paradox, ale prášky na spaní opravdu mohou nést následky za špatné usínání. Zkrátka, kvalita spánku se tím nezlepší a navíc budete mít stále pocit, že nemůžete zabrat. Navíc je zde řada nežádoucích účinků: náměsíčnost, poruchy chování, deprese.

2. Absence melatoninu

Melatonin je hormon, který je takovým spouštěčem spánku. Pokud ho máte nedostatek, je dost možné, že budete mít velké problémy s usínáním. Kde ho získat? K snídani si dávejte ovesné vločky – tam je ho dostatek. A další dobrá rada je dodržování správné životosprávy.

3. Alkohol před spaním

Jestli si myslíte, že tělu pomůžete, když půjdete spát opilá, tak jste trochu vedle. Sice je pravda, že po alkoholu jak lehnete, tak usnete, ale věřte, že vašemu tělu to vůbec neprospívá. Proč? Užívání alkoholu před spánkem může spánek ovlivňovat další hodiny, navíc je zde vyšší riziko probuzení.

4. Počítáte ovečky? 

Počítání oveček je zkrátka zdrojem úzkosti – tak to tvrdí psychologové z oxfordské studie, kteří prokázali, že lidí trpící nespavostí si před usínám ovečky počítali, ale ostatní si představovali něco, co jim navodilo příjemnější pocit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *